tirsdag den 10. januar 2012

ARoS










Nu skal i lige høre, ham her politimanden har sin helt egen historie... En kunster i udlandet, lavde politimanden her, men den gang hedder den ikke det som at den hedder i dag. Da den her så skulle fragtes til Danmark, skulle tolderen tjekke den. Der stod selvfølgelig uden på pakken, at det var en kunst genstand. Men tolderne troede at der var smuglet noget i den, og sprættede derfor kassen op. Men ikke nok med det. De skar figuren op i ryggen. Ét stort fedt snitsår i ryggen. Derfor hedder figuren nu, "Den indre politimand".
















Her i søndags var jeg så på ARoS. Et  F-A-N-T-A-S-T-I-S-K KUNST museum. Rigtigt ville vi gerne have været derinde på torsdag. Min fødselsdag. Men det kunne ikke lade sig gøre. Derfor søndag. Men det var også langt bedre, vi kunne være derinde i langt mere tid! Og det var skønt! Det havde et skønt tema med store kunstnere, der tegnede børnetegninger. (Billedet ovenover). Så var vi også inde i et VILDT sjovt rum med røg i alle regnbuens farver! Man kunne bogstaveligtalt ikke se en hånd for sig. (Jeg så en mand, som gik direkte ind i en væg)... Vi var selvfølgeligt også oppe i regnbuen. Også da det var mørkt. Vildt flot.
Har i nogle sinde været på ARoS?

10 kommentarer:

Emma sagde ...

Jeg var der i weekenden!

Knus www.blogdilemmaet.blogspot.com

Sonja sagde ...

Jeg elsker bare Aros!

Sonja sagde ...

Jeg skal svare fra Maja, da hun ikke kan kommentere på bloggen. Hun skriver: HYGSOMT!

Amalie Tandrup Hoelgaard sagde ...

fin blog :-)

tag gerne et smut forbi min blog - jeg har en give a way igang! http://amaliehoelgaard.blogspot.com/p/give-way-igang.html

Maja Søndergaard sagde ...

For det første, Emma: Tusind tak for din kommentar, og somsagt, HYGSOMT! :-D

Maja Søndergaard sagde ...

Og sonj; Det gør jeg også, vi købte årskort! Eller, mine forældre gjorder, og børn kommer gratis ind, og .. Jeg er et baarn.

Maja Søndergaard sagde ...

+Tak fordi at du gad Sonja! <3
Og Amalie, mange tak for din kommentar. :-)

Stine sagde ...

Sådan noget der gør man ville ønske man ikke boede i København :D

Maja Søndergaard sagde ...

Og det er det der gør at man elsker Aarhus! :D

Maja Søndergaard sagde ...

Og det er det der gør at man elsker Aarhus! :D